HR Officer

HR officer bij Locus People

Wat heb jij?

  • HBO werk- en denkniveau. Bij voorkeur richting HRM, bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Basiskennis van HR regelgeving en processen
  • Ervaring in een soortgelijke functie, stage of bijbaan
  • Je kunt secuur en gestructureerd werken
  • Analytisch, proactief, zelfsturend, nieuwsgierig

Wat krijg je terug?

  • Salaris van € 2.000 – € 3.200 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32-40 urige werkweek
  • Carrière- en doorgroeimogelijkheden
  • 25 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Pensioenregeling
  • Lunch

Wat doe je?

Wat ga je doen?

Als HR Officer bij Locus People ben je een belangrijke onderdeel van het HR-team. Je werkt operationeel mee aan de verdere professionalisering van de afdeling en staat altijd klaar voor je collega’s.

Jij bent in staat om je bijdrage te leveren aan het HR-beleid en de HR processen of waar nodig deze aan te scherpen of te helpen verbeteren. Het is jouw doel om het voor de business zo makkelijk mogelijk te maken. Als er vragen zijn, kun jij helpen, zodat er snel een oplossing komt of gevonden wordt. Je kunt de behoeftes van stakeholders achterhalen en vertalen naar concrete oplossingen. Je weet anderen mee te nemen in jouw vakgebied, zowel binnen het team als daarbuiten.

Daarnaast verwerk je mutaties in het personeelsbestand, zoals nieuwe medewerkers, het aantal werkuren, het resterende verlof en een CAO- of salariswijziging. Je behandelt de vragen en verzoeken van accountmanagers en externe medewerkers. Je draagt bijvoorbeeld bij aan het opleveren van rapportages of bepaalde overzichten voor je collega’s. Ook zorg je ervoor dat diverse processen daadwerkelijk van start gaan of geregeld worden.

Een greep uit jouw werkzaamheden?

  • Spil tussen HR, Commercie Salarisadministratie en MT
  • adviseren m.b.t. personeelsmutaties en bijbehorende relevante wettelijke kaders, bijvoorbeeld adviseren over nieuwe arbeidsovereenkomsten
  • het indienen van individuele personele mutaties (zoals wijzigingen en uitdiensttreding) in de HR systemen.
  • het verstrekken van personeelsgegevens, rapportages en overzichten aan Salesmanagers of het MT
  • het opmaken van documentatie/correspondentie (brieven, vastleggingen etc) ten behoeve van personeelsdossiers
  • verbeteren van HR Processen, bijvoorbeeld door samenwerking met je team of commerciele collega’s
  • betrokkenheid bij de ontwikkeling van de business case en/of roll-out van een nieuw HR Service Management Systeem.

 

Werken bij Locus People?

Locus People Nederland is een detacheringsbureau dat zich richt op de bemiddeling van professionals in de Techniek, Finance, IT en het Sociaal Domein. Je komt terecht in een organisatie waar de gemiddelde leeftijd rond de 27 jaar ligt en die in heel Nederland actief is vanuit het hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht en de verschillende verstigingen in o.a. Rotterdam, Utrecht, Breda, Groningen, Den Haag en Zwolle.

Locus People houdt zich bezig met verbinden van professionals in deze branches met de juiste organisaties. Juist door persoonlijke aandacht voor klant en kandidaat, zorgen onze accountmanagers voor een juiste match tussen onze professionals en opdrachtgevers.

Als HR Officer ga je aan de slag in het nog groeiende HR-team van Locus People op het hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht. Het HR-team is een onderdeel van het SSC (Shared Service center) welke samen met Finance & Control de Support afdeling van Locus People vormt.

Het team bestaat uit de HR Manager, naast jou nog twee andere HR officers, twee salarisadministrateurs en twee HR Assistents. Daarnaast werk je samen met andere afdelingen zoals finance, recruitment, sales en office.

Jouw dag bij Locus People

Jouw dag start met een kop koffie en het opstarten van je computer. Je mailbox staat vol met verschillende vragen, zoals: “Wat zegt de CAO Bouw en Infra over adv dagen?” of “Wil je checken of de verlofberekening van Peter klopt?” Zo begin je jouw dag met het beantwoorden van je mailtjes. Aan het einde van de ochtend heb je een overleg met de Administratie afdeling. Je hebt een agendapunt opgestuurd over gewijzigde wet- en regelgeving rondom het Stipp pensioen en legt aan je collega’s uit wat dit inhoudt. Rond 12.30 uur ga je gezamenlijk met de afdeling lunchen en maak je een korte wandeling in de zon.

Na de lunch geeft een collega aan dat zij het dossier inclusief contracten voor een nieuwe medewerker heeft aangemaakt en vraagt of jij de controle wilt doen. Je duikt hier meteen in zodat je aan het einde van de middag aan de accountmanager door kan geven dat het contract naar medewerker en opdrachtgever verstuurd kan worden. Zo vink je je lijstje met diverse werkzaamheden af.

 

HEB JE INTERESSE

Zie jij jezelf al aan de slag gaan als HR Officer bij Locus People of wil je meer informatie over de vacature? Neem dan contact op met Robert van Kommer via telefoonnummer 078 2000 249 of via r.van.kommer@locuspeople.nl. 

WhatsApp met ons!