Administratief Medewerker

Vind het juiste talent en bouw aan langdurige relaties.

Kom werken bij Locus People

Wat doe je als administratief medewerker?

Administratief medewerker bij Locus People kan worden verdeeld in twee groepen. De kant van de Human Resources, de kant van de office manager en de salarisadministratie.

Te beginnen met de HR-afdeling. Als HR medewerker ben je in staat om een bijdrage te leveren aan de HR processen. Op deze manier zorg je ervoor dat de business het makkelijkst mogelijk wordt gemaakt. Als er vragen zijn, kan jij helpen, zodat er snel een oplossing komt. Dit kan zijn door eigen werkzaamheden of door het inschakelen van een collega zodat openstaande zaken geregeld worden. Je bent het aanspreekpunt binnen de organisatie. Accountmanagers stellen je vragen over contracten, opdrachtbevestigingen, urenverwerking of personeelsgegevens. De salarisadministratie stelt vragen over arbeidsovereenkomsten, (nieuwe) medewerkers en overige zaken.  Het werk van de HR medewerker is elke maand weer de basis van een volledige en juiste verwerking van de lonen en administratie.

Vervolgens gaan we verder met de office manager. De office manager is verantwoordelijk voor het organiseren van de huishoudelijke taken, inkoop van kantoorbenodigdheden, het assisteren van de HR afdeling en administratieve taken. Bovenal ben je het eerste aanspreekpunt voor je collega’s en hun vragen. Ook ben je verantwoordelijk voor het debiteuren beheer en zorg je dat bedrijven die achterstallige betalingen hebben, hier van op de hoogte worden gesteld.

Tot slot de salarisadministratie. Hier hou jij je bezig met de veranderingen op het gebied van arbeidsvoorwaarden, cao-wijzigingen en verwerken van salarismutaties en het opzetten van een kwaliteit controlesysteem en het beheren van de payroll-services. Bovenal ben je het aanspreekpunt voor je collega’s en externe medewerkers voor al hun vragen over salarisadministratie.

Wat voor opleiding heb je nodig om administratief medewerker te worden.

Om administratief medewerker te worden bij Locus People moet je in het bezig zijn van een MBO diploma. Deze het liefst in een administratieve richting. Je hoeft geen administratieve ervaring te hebben om te starten en binnen Locus People zijn veel opleidingsmogelijkheden. Voor de functie salarisadministrateur is het wel vereist dat je een MBO niveau 4 diploma hebt. Voor de hogere functies binnen de administratieve tak zijn wel HBO opleidingen vereist.

Wat zijn de ontwikkelingsmogelijkheden binnen Locus People

Locus People is een organisatie waar veel jonge mensen werken en die volop in beweging is. Onze teams in de bestaande vestigingen groeien, maar we openen ook nieuwe vestigingen. Dit betekend dat er veel administratieve processen lopen en deze ook aan het groeien zijn.

Binnen de administratie van Locus People zijn er vol op doorgroeimogelijkheden. Als starter zal je beginnen in de rol van junior HR assistent. Hier leer je de basisvaardigheden van het vak en wordt er gekeken naar waar je daadwerkelijke interesses liggen. Ook leer je in deze functie veel over Locus People. Vervolgens kan er worden gekeken naar welk pad je wil inslaan bij Locus People. Dit kan zijn richting de salarisadministratie, de officer kant of de HR assistent kant.

Vanuit Locus People wordt samen gekeken naar jouw kwaliteiten en er wordt gezorgd dat je hierin altijd de juiste keuze maakt. Mocht deze keuze achteraf niet juist zijn krijg je ook de ruimte om nog te switchen naar een ander carrière pad.

Binnen Locus People staat ontwikkeling centraal en via diverse trainingen en activiteiten wordt deze ontwikkeling ook gestimuleerd. Daarnaast zijn er ongelimiteerde doorgroeimogelijkheden die ervoor zorgen dat jij als administratief medewerker altijd gemotiveerd zal blijven.

Hoe ziet je dag eruit bij Locus People:

HR medewerker: Jouw dag start met een kop koffie en het opstarten van je computer. Je mailbox staat vol met verschillende vragen, zoals: “Is de arbeidsovereenkomst van Ralf al binnen” of “Wil je de verlofberekening van Peter opmaken?” Zo begin je jouw dag met het beantwoorden van je mailtjes. Aan het einde van de ochtend heb je een overleg met de Administratie afdeling. Je hebt een agendapunt opgestuurd over gewijzigde wet- en regelgeving rondom het Stipp pensioen en legt aan je collega’s uit wat dit inhoudt. Rond 12.30 uur ga je gezamenlijk met de afdeling lunchen en maak je een korte wandeling in de zon.

Na de lunch ga je aan de slag met het invoeren van de urenstaten die binnen zijn gekomen, zodat de facturen de deur uit kunnen en je collega een begin kan maken met de salarisverwerking.

Daarnaast had je nog een agendapunt open staan om het personeelsdossier van een nieuwe medewerker te controleren. Je duikt hier meteen in zodat je aan het einde van de middag aan de accountmanager door kan geven dat alles volledig binnen is en de medewerker kan starten. Zo vink je je lijstje met diverse werkzaamheden af.

Office manager: Je begint je dag met een kop koffie en zet je computer aan. Je ziet een mailtje met de opmerking dat de voorraad kladblokken aan het opraken is. Je controleert meteen welke artikelen nog meer nodig zijn en gaat opzoek naar de juiste aanbieders. Als je de beste partij gevonden hebt, maak je meteen de bestelling in orde, met een beetje mazzel is alles morgen al binnen!

In je agenda zie je dat je straks een overleg hebt met je directe collega’s. Je zorgt ervoor dat iedereen zijn agendapunten aan jou heeft doorgegeven. Tijdens het overleg moet je goed opletten want jij maakt de notulen die na afloop worden rondgestuurd. Het is inmiddels bijna tijd voor de gezamenlijke lunch, dus jij zet alvast de door jou ingekochte boodschappen klaar.

Na de lunch komt een nieuwe kandidaat langs voor een arbeidsvoorwaardegesprek. Hier ben jij bij aanwezig om de kandidaat te ontvangen en het contract door te spreken. Als je het gesprek hebt afgerond, overleg je met je collega’s op de administratieafdeling waarmee je hun vandaag nog kan ondersteunen. Er moet nog een contract worden opgesteld dus dat is een mooie taak voor jou. Aan het einde van dag loop je het kantoor nog even rond om te controleren of alles in orde is. Daarna trek je de deur achter je dicht en kan je met een voldaan gevoel naar huis.

Salarisadministrateur: Je begint je dag met het lezen van mail. Je mailbox staat al vol met salaris gerelateerde vragen zoals: “Kun je aangeven wat de exacte details zijn omtrent mijn pensioenregeling?” Of “Worden deze maand al mijn onkostenvergoedingen vergoed?” Je begint de dag met het openen en beantwoorden van deze mails. Hierna heb je een overleg met je andere collega’s van de afdeling Administratie om de lopende zaken met elkaar te bespreken en af te stemmen.
Na de lunch zie je in je mailbox een contract voor een nieuwe medewerker. Dit betekent dat je de voorbereiding van de payroll kan opzetten. Aan het einde van de dag krijg je nog een mailtje, of jij de salarismutaties al hebt gecontroleerd, dit heb je natuurlijk al gedaan. Je neemt alles nog een keer door en stuurt dit terug naar je collega. Alle salarissen zullen de volgende dag weer netjes worden uitbetaald, jij hebt je bijdrage dus geleverd!

Neem contact op en ontdek je mogelijkheden!

Wil je meer weten en telefonisch kennis met ons maken? Vul dan hieronder je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Locus People is meer dan werk

    Wij helpen jou ontwikkelen tot de beste versie van jezelf. Daarom wordt je bij Locus People onderdeel van een team waar je vanaf dag één de verantwoordelijkheid voor je eigen werkzaamheden krijgt. Daarnaast wordt je ondersteund om deze succesvol aan te pakken.

    Maar werken bij Locus People is niet alleen maar serieus. Er is ook tijd voor ontspanning en we beginnen het weekend altijd goed met elke vrijdagmiddag een borrel.

    Maar we gaan ook samen op pad want er is geen betere manier om elkaar te leren kennen dan tijdens onze Locus People events. Zoals een weekend weg, lekker barbecueën of elkaar onder vuur nemen tijdens het paintballen.

    De basis van elke succesvolle samenwerking is vertrouwen, en vertrouwen bouw je op door elkaar echt te leren kennen! Dat is hoe wij bij Locus People werken met onze professionals, bedrijven en met elkaar.

    Persoonlijke ontwikkeling

    Of je nu net bent afgestudeerd of al jaren ervaring hebt, als professional ben je nooit uitgeleerd. Bij Locus People begrijpen we dat als geen ander, daarom bieden wij jou als collega alle ruimte om je vakinhoudelijk en op persoonlijk vlak verder te ontwikkelen.

    Groeien als professional komt voort uit ambitie, verantwoordelijkheid en ‘gewoon doen!’. Maar dan wel met de juiste kennis en vaardigheden. Daarom krijg je bij Locus People al meteen wanneer je begint, diverse externe en interne trainingen van de beste experts in hun vakgebied.

    “De groei van een individu op alle vlakken, versnelt door de kennis, ervaring en het perspectief dat anderen kunnen bieden.”

    Leren doe je van anderen en daarom helpen we elkaar bij Locus People, iedereen op zijn eigen manier. Bovendien krijg je bij Locus People altijd de begeleiding van een ervaren professional in jouw vakgebied.