Een groeiend bedrijf dat gebruik maakt van een groot, specialistisch netwerk

Het succesverhaal van Dutch Tunnel Engineering

Drie jaar geleden begon Rosella Krot een ingenieursbureau gericht op geotechniek, Dutch Tunnel Engineering (DTE). Voor elk geotechnisch vraagstuk heeft DTE een oplossing. Het bedrijf groeit door en er komen nieuwe werknemers bij. De zoektocht naar goede specialisten kan soms lastig zijn want waar moet je beginnen?

Rosella Krot, directeur DTE vertelt: “DTE blijft groeien en in de technische branche waarin wij ons bevinden, is het niet altijd makkelijk om aan de juiste specialisten te komen. De specialisten zijn schaars waardoor wij naar verschillende mogelijkheden moeten kijken.” Een jaar geleden begon de zoektocht naar een tekenaar om het team te versterken. Deze zoektocht viel op bij Locus People en zo werd Rosella benaderd. Uiteindelijk werd de stap gemaakt om samen te werken.

Op zoek naar een specialist

Rosella zegt verder: “Wij groeien in de markt voor alle geotechnische vraagstukken. Dit zorgt er voor dat er vacatures beschikbaar zijn wat interessant is voor werkzoekenden”. Op het moment dat er vacatures vrij komen, onderneemt DTE de nodige stappen. Zo worden de vacatures op de website en LinkedIn geplaatst. Om deze acties te ondersteunen en uitgebreider te kunnen zoeken, ziet DTE ook kansen in het inschakelen van een gespecialiseerd detacheringsbureau om zo meer ingangen te creëren.

Toen DTE op zoek was naar iemand die de rol van tekenaar kon vervullen, is het balletje echt gaan rollen. De vacature van DTE viel op bij Locus People, omdat het functieprofiel aansloot bij het netwerk dat Locus heeft. Zo kwam Rosella in contact met een accountmanager bij Locus. “Vanaf het eerste moment konden wij elkaar makkelijk en snel bereiken. Zo konden we snel schakelen. Daarnaast zitten onze vestigingen niet ver van elkaar af dus je loopt ook makkelijk even bij elkaar naar binnen.”

20180213_082955-berwerkt
Door persoonlijk contact de juiste match vinden

Het persoonlijke contact tussen de accountmanagers van Locus People en de opdrachtgevers is van essentieel belang. Rosella zegt hierover: “Voor ons als klant van Locus People is het persoonlijke contact erg fijn. Ik zie dat ook bij de mensen die jullie begeleiden en dus niet alleen bij ons als opdrachtgever. Ik denk dat deze manier van contact leggen ook maakt dat jullie de juiste personen kunnen vinden.” Daarnaast is het feit dat Locus een groot netwerk heeft ook erg belangrijk. Specialisten zijn soms moeilijk te vinden, hierin heeft Locus People het gat opgevuld. Elke bemiddeling is anders en het doel is om de juiste persoon op de juiste plaatst te krijgen, in het geval van DTE is dit succesvol verlopen. “Er is door Locus People iemand bij ons aangedragen en inmiddels zijn we een jaar verder.” Beide partijen passen goed bij elkaar en zijn allebei nog steeds tevreden.

“Voor ons als klant van Locus People is het persoonlijke contact erg fijn.”

Begeleiding van A tot Z

Tijdens de detacheringsperiode, maar ook daarna blijft er contact tussen Locus People en zowel opdrachtgever als kandidaat. Mocht de situatie veranderen voor één van deze drie partijen dan wordt dit bespreekbaar gemaakt. In dit geval kwam Rosella in aanraking met Tjerk Bakker, voor haar, een nieuwe accountmanager die het contact overnam van een collega. “Nadat het traject was afgelopen bleef het contact bestaan. Tjerk neemt regelmatig contact met ons op, kan snel schakelen en komt snel met oplossingen. Dit is fijn voor ons maar ook voor onze werknemer”. Voor alle partijen die betrokken zijn is het belangrijk om te communiceren, ook als er tegen eventuele problemen wordt aangelopen. “Het zit ook in de kleine dingen, Tjerk vormt echt een aanspreekpunt voor mij en mijn hele team. Zo heeft hij een werknemer een keer uit de brand geholpen toen hij door een storing met het OV niet op kantoor kon komen. Dat is voor mij echt persoonlijk contact.”